Pozycjonowanie strony internetowej

Pozwól klientom znaleźć swoją firmę

Pozycjonowanie strony internetowej to dla wielu właścicieli firm czarna magia. Za to nikomu nie sprawia problemów korzystanie z wyszukiwarki Google. Przeszukując hasła powiązane ze swoją firmą trafisz na strony konkurencji i to samo robią Twoi klienci. Co z tego, że świadczysz znacznie lepsze usługi. Nie ma znaczenia, że produkty w Twoim sklepie internetowym są tańsze, a obsługa klienta wzorowa. Nie ma to znaczenia, bo klienci nie wiedzą o Twoim istnieniu. Pozycjonowanie strony rozwiąże ten problem.

Korzyści z pozycjonowania firmy

Twoja konkurencja będąca wysoko w wyszukiwarce Google już inwestuje w pozycjonowanie strony i dzięki temu każdego dnia dociera do ogromnej liczby potencjalnych klientów. Co robisz Ty, aby pozyskać klienta? Ile czasu i pieniędzy kosztuje Cię podpisanie umowy na usługę czy sprzedaż produktu? Wyobraź sobie, że nagle liczba potencjalnych klientów wzrasta na tyle, że już nie musisz dawać niskich cen za swoje usługi. Koniec z niską marżą produktów. Pozycjonowanie strony ma właśnie taki efekt.

Czym jest pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie strony to proces polegający na poprawie widoczności strony w wynikach organicznych wyszukiwarki Google. Im lepsza widoczność strony na istotne słowa kluczowe, tym większa liczba klientów. Pozycjonowanie jest zamienne określane jako SEO (z angielskiego Search Engine Optimalization). Poniższe czynności mają kluczowy wpływ na widoczność strony w wyszukiwarce Google:

  • Optymalizacja strony - Ustawienie metadanych, nagłówki od H1 do H6, odpowiednie nasycenie strony słowami kluczowymi względem całej treści, formatowanie treści itd. Mnóstwo czynników trzeba brać pod uwagę w procesie optymalizacji strony.
  • Strategia marketingowa - Analiza konkurencji u której pozycjonowanie strony przyniosło wysokie efekty: Jakie linki pozyskują? W jakiej ilości? Skąd mogę pozyskać lepsze linki niż konkurencja?
  • Pozyskiwanie linków - Ostatnim elementem pozycjonowania strony jest pozyskiwanie wartościowych linków. Jaki procent linków brandowych, a jakich na słowo kluczowe? Czy mogę te linki wzmocnić i czym?

Wyróżnia się pozycjonowanie lokalne i pozycjonowanie krajowe. Wszystko zależy od zasięgu funkcjonowania Twojej firmy, bloga czy sklepu internetowego. W pozycjonowaniu strony nie chodzi o uzyskanie jak największego ruchu, ale o uzyskanie jak najlepszego ruchu. Która odpowiedź jest według Ciebie bardziej opłacalna:

  • Ruch w wysokości 100 000 unikalnych wejść miesięcznie z konwersją 1%
  • Ruch w wysokości 10 000 unikalnych wejść miesięcznie z konwersją 15%

Dlatego tak istotne w pozycjonowaniu strony jest wybór odpowiednich słów kluczowych. Agencja marketingowa powinna też wiedzieć, które usługi/produkty przynoszą Ci największe korzyści finansowe i pod tym kierunkiem opracować strategię pozycjonowanie strony internetowej. Pamiętaj że wyszukiwarka Google wprowadza ciągle aktualizacje algorytmu, które mogą radykalnie zmienić zasady pozycjonowanie strony www. Pozycjonować stronę można zawsze samemu, ale wiąże się to z ogromną ilością czasu i nakładów finansowych, które mogą przekroczyć budżet jaki wystarczałby na osiągnięcie wysokich efektów przez profesjonalną agencję marketingową.

Cennik pozycjonowania strony w praktyce

Do każdej witryny dobieramy indywidualnie budżet na pozycjonowanie. Poniższe przykłady naszych klientów mają za cel pokazać Ci w jak niewielkim budżecie można osiągnąć efekty przekładające się na wzrost Twoich przychodów. Większość naszych klientów już po 3-4 miesiącach współpracy potwierdza efekty pozycjonowania i bardzo często decyduje się na zwiększenie budżetu, aby przyśpieszyć efekty pozycjonowania strony:

    Restauracja sushi

    Pozycjonowanie strony lokalnie

    Budżet: 900 zł netto

    Czas pozycjonowania: 5 msc.

  • Wzrost ruchu o 34%
  • Wzrost przychodów o 27%

    Przedszkole prywatne

    Pozycjonowanie strony lokalnie

    Budżet: 800 zł netto

    Czas pozycjonowania: 7 msc.

  • Wzrost ruchu o 42%
  • Wzrost zapytań o 23%

    Sklep hydrauliczny

    Pozycjonowanie krajowe

    Budżet: 3500 zł netto

    Czas pozycjonowania: 5 msc.

  • Wzrost ruchu o 185%
  • Wzrost przychodów o 82%

Po powyższych przykładach można spokojnie stwierdzić, że istnieje coś takiego jak tanie pozycjonowanie strony. Po kilku miesiącach zysk uzyskany dzięki widoczności strony w wyszukiwarce Google znacząco przekracza koszty pozycjonowania. Właśnie dlatego inwestowanie w reklamę internetową cieszy się taką popularnością.

Kontakt w sprawie pozycjonowania strony