Skuteczne Pozycjonowanie

1 kwietnia, 2020

Tanie pozycjonowanie - plusy i minusy

Zapłacić jak najmniej. Osiągnąć jak najwięcej. Bardzo dużo firm, nie rozumie o co chodzi w pozycjonowaniu i przy wyborze firmy marketingowej koncentrują się wyłącznie na niskiej cenie za usługi. Ostatecznie większość firm obiecuje wysokie efekty, a skoro można za te same obietnice zapłacić dużo mniej, to dlaczego by nie spróbować?

Natrafiłem ostatnio na informację odnośnie tego, że do firmy SEO napisał Klient który nie był zadowolony z efektów pozycjonowania witryny firmowej. Kilka miesięcy współpracy i totalnie brak efektów, a – według twórcy posta – strona nie została nawet dobrze zoptymalizowana. Nie byłem zdziwiony, bo bardzo dużo firm marketingowych idzie „w ilość”, a więc pozyskuje miesięcznie kilkadziesiąt/kilkaset nowych firm, a nie są oni na to przygotowani pod kątem obsługi.

Nie było dla mnie niespodzianką, kiedy twórca posta oznajmił, że Klient za pozycjonowanie firmy płaci tylko 250 zł netto miesięcznie. Ta kwota świetnie pokazuje, że tanie pozycjonowanie można znaleźć, ale w takich sytuacjach pozycjonowanie nie jest inwestycją tylko kosztem. Nam się zdarza realizować tanie pozycjonowanie strony firmowej, ale minimalna kwota wynosi 800 zł netto i to pod warunkiem:

  • Klient jest bardzo cierpliwy i wie, że minie sporo czasu kiedy w takim budżecie uda się osiągnąć efekty.
  • Taki budżet jest po prostu wystarczający z racji niskiej konkurencji w danej lokalizacji.

O co w tanim pozycjonowaniu chodzi?

Mogę tylko przypuszczać jak działa tanie pozycjonowanie na podstawie licznych postów na forach czy portalach społecznościowych od niezadowolonych klientów. Są agencje marketingowe które masowo pozyskują klientów, dzięki bardzo atrakcyjnym cenowo ofertom. Nim klient zrezygnuje, to przez kilka miesięcy płaci za usługę, która nie jest realizowana poprawnie lub po prostu nie jest realizowana wcale.

Niestety bardzo rzadko się zdarza, że tanie pozycjonowanie to skuteczne pozycjonowanie. Agencja marketingowa musi przecież zarabiać, a im niższa kwota na działania marketingowe, tym mniejszy budżet jest przeznaczany na pozycjonowanie firmy klienta. Przy budżecie rzędu 200-300 zł miesięcznie istnieje duże prawdopodobieństwo, że poza dostępem do monitoringu pozycji i fakturą, nic nie zostanie wykonane.

Zdarza się, że i nasza oferta podchodzi pod „tanie pozycjonowanie” ale wyłącznie dlatego, że chcemy aby Klient przekonał się jak takie pozycjonowanie wygląda. Wie, że taki budżet nie wystarczy do spełnienia jego oczekiwań, ale chce się przekonać czy jakiekolwiek efekty będą i jakie korzyści uzyska poprzez tanie pozycjonowanie nim zwiększy budżet.

Tanie pozycjonowanie jest możliwe na własną rękę

Przeważnie nowe firmy mają na tyle ograniczony budżet, że najlepszym rozwiązaniem jest pozycjonowanie na własną rękę. W ten sposób tanie pozycjonowanie jest możliwe, ale będzie to bardzo czasochłonne i trzeba będzie się obejść bez kosztownych narzędzi ułatwiających lub optymalizujących działania. Plusem jest pozyskanie wiedzy, która pozwoli w przyszłości kontrolować działania agencji marketingowej.

Osobiście wychodzę z założenia, że na wszystkim znać się nie można i nie powinno. Jak najbardziej rozumiem, że za usługę chce się zapłacić jak najmniej, ale akurat marketing jest działaniem które wpływa na ilość klientów, których możesz pozyskać. Czy warto na takiej usłudze oszczędzać?

Jeżeli interesuje Cię tanie pozycjonowanie, to dlaczego Twoich klientów mają nie interesować tańsze produkty czy usługi? Co z tego, że jakość jest u Ciebie wielokrotnie lepsza, skoro cenowo jesteś mniej atrakcyjny? Trzeba znaleźć złoty środek, czyli bilans pomiędzy ceną a usługą/produktem – Im więcej osób to zrozumie, tym będzie mniej niezadowolonych z zakupu osób.

P.S: Ciekawe czy osoby decydujące się na ekstremalne tanie pozycjonowanie tak samo wybierają produkty codziennej potrzeby? Czy schab po 1zł za kilogram nie budziłby podejrzenia odnośnie świeżości czy pochodzenia 🙂 ?

Data publikacji: 1 kwietnia, 2020
Twórca artykułu: Michał Lembicz
Założyciel grupy Pozycjonerzy24.pl . Pozycjonowaniem zajmuję się od 2011 roku. Pasjonuję się ogólnie marketingiem, który uważam za najważniejszy czynnik wpływający na sukces finansowy. Oprócz dbania o Klientów, zajmuję się marketingiem swoich projektów internetowych i szukaniem nowych możliwości biznesowych.

One comment on “Tanie pozycjonowanie - plusy i minusy”

  1. […] Samo zaczęcie pozycjonowania na własną rękę jest proste i ograniczyłbym je do trzech rzeczy: Określenie wartościowych słów kluczowych. Optymalizacja strony. Pozyskanie linków. Jeżeli wszystko to przeprowadzisz na spokojnie, zachowując przy działaniach zdrowy rozsądek to pozycjonowanie przyniesie Ci większe/mniejsze efekty. Po kilku miesiącach albo szybciej osoby decydują się jednak powierzyć pozycjonowanie firmie, bo albo efekty idą zbyt wolno albo po prostu brakuje czasu na pozycjonowanie samemu. Tutaj drobna sugestia, żeby nie kierować się przy wyborze agencji super niską ceną o czym pisałem w artykule Tanie pozycjonowanie - plusy i minusy […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *